Delorean DMC-12 – мрія, якій так і не судилося збутися…

Блог
Головна > Блог > Delorean DMC-12 – мрія, якій так і не судилося збутися…

Біографія Джона ДеЛореана - це історія генія, мрія якого про створення ідеального спортивного автомобіля в результаті не збулася.


За свою кар'єру він встиг стати основоположником цілого класу автомобілів, викликати гнів Маргарет Тетчер і вплутатися в кокаїновий скандал. Джон  ДеЛореан народився 6 січня 1925 року в сім'ї робітників-іммігрантів. Він виріс на сході Детройта, де в основному проживали представники робочого класу. Його батько Захарій Делореан, який працював в Ford Motor Company, брав активну участь у профспілковому русі. А його мати Кетрін Прібак працювала в General Electric
Джон навчався в університеті, але з перервою на службу в армії. Після служби він отримав ступінь магістра в сфері автомобілебудування, а пізніше - ступінь MBA в Мічиганському університеті. Кар’єру в автомобільній галузі він розпочав в Packard Motor Car Company. Зовсім скоро він став новою зіркою автомобільної промисловості. Пізніше Делореан став інженером в Pontiac, одному з підрозділів General Motors. У той час керівники General Motors були зосереджені на створенні комфортабельних автомобілів, однак ДеЛореан хотів замінити ці автомобілі на більш спортивні моделі, машини для сучасної молоді, швидші, а не комфортні. Коли Джона ДеЛореана призначили головним інженером підрозділу, він скористався цією можливістю і разом зі своєю командою створив маневрений автомобіль Pontiac Tempest LeMans GTO. Він встановив потужний восьмициліндровий двигун об'ємом 6,3 літра від габаритного автомобіля Pontiac Bonneville на средньогабаритні Pontiac Tempest. Так був створений новий клас автомобілів, який отримав назву «muscle car». Однак через політику компанії GM на середньо габаритні авто не можна було встановлювати потужні двигуни, тому Pontiac GTO не стали продавати як окрему модель - він був лише одним з варіантів комплектації Pontiac Tempest 1964 року. GTO швидко стали справжнім хітом продажів, за перший рік було продано 32 450 машин з більш потужним двигуном. За цей автомобіль ДеЛореан став наймолодшим генеральним директором Pontiac. Пізніше став наймолодшим керівником Chevrolet, а в 1972 році - віце-президентом General Motors з виробництва легкових і вантажних автомобілів в Північній Америці.

Джон ДеЛореан був не тільки відмінним інженером, а й талановитим маркетологом. Він стверджував, що дизайн автомобіля має таке ж значення, як і його комплектуючі. Після того як Джон Делореан представив світу Pontiac Firebird, чутки про нього розлетілися далеко за межі Детройта. Він став жити розкішним життям, став справжньою зіркою в автомобілебудуванні. Після відставки в GM інженер почав працювати над створенням власної автомобільної компанії. Офіційний день народження DeLorean Motor Company - 24 жовтень 1975 року народження в Детройті. В планах ДеЛореана було створити безпечний і довговічний автомобіль, який не завдає шкоди навколишньому середовищу. Для залучення інвесторів в DeLorean Motor Company за два роки створили дослідний зразок. Білл Коллінз, колишній колега ДеЛореана по Pontiac, розробив перший прототип, який згодом отримав назву DMC-12
Дизайн DMC-12 був заснований на ескізі концептуального автомобіля для Porsche. Той автомобіль також мав клиновидний кузов, обклеєний листами нержавіючої сталі, і двері типу «крила чайки». Ззаду був розташований шестициліндровий двигун Peugeot-Renault-Volvo об'ємом 2,85 літра і потужністю 130 кінських сил. Двомісне купе мало кузов зі склопластику з зовнішніми панелями з полірованої нержавіючої сталі. Завершували ефектний образ підйомні двері типу «крило чайки». Кузов DMC-12 складався з двох цілісних композитних склопластикових деталей, які склеювалися між собою спеціальним клеєм під тиском і нагріванням. В зони безпеки - дах, пороги, область біля ніг водія, колісні арки і область бензобака - вклеювалися блоки з твердої уретановой піни, армовані смолою. Високі шумоізолюючі властивості зробили автомобіль дуже тихим навіть на високих швидкостях. Двигуна і коліс в салоні взагалі не було чутно.
Ефектна металева поверхня виявилася не дуже практичною, на ній чітко було видно відбитки пальців і важко відмивався дорожній бруд. Даху, як такого у DMC-12 практично не було - його утворювали верхні частини дверей. До речі, саме двері були найскладнішими і дорогими у виготовленні кузовними елементами автомобіля. Бічні стекла в них закріплювалися нерухомо, відкривалися лише маленькі вбудовані кватирки з електроприводом. У базовій комплектації покупці отримували кондиціонер, тоноване скління, стереомагнитолу Craig з чотирма динаміками. 

Делореану вдалося швидко залучити капітал: він взяв кредит в Bank of America, інвесторами також стали телеведучий Джонні Карсон, музикант Рой Кларк і співак Семмі Девіс-молодший. Дилерам, які продавали автомобілі DeLorean Motor Company, була надана можливість придбати акції компанії. Загальний обсяг інвестицій включав в себе державні позики і гарантії британського уряду на суму понад $ 100 млн. і десятки мільйонів доларів від приватних інвесторів. Однак ці гроші швидко зникли, а перші авто не пройшли перевірку контролю якості, автомобіль не був потужним, екологічним і безпечним. Проте всі були в захваті від зовнішнього вигляду автомобіля.  А в кінці 1982-го ДеЛореана звинувачували в тому, що він намагався врятувати вмираючий бізнес за допомогою грошей від перевезення наркотиків. ДеЛореана вважали нахабним аферистом, якому вдалося обвести навколо пальця всіх своїх ділових партнерів, починаючи з знаменитостей і закінчуючи представниками великих держав, а також витягнути з них мільйони доларів. Купе DeLorean DMC-12 було єдиною моделлю невеликої фірми, створеної Джоном ДеЛореаном. Всього було зроблено близько дев'яти тисяч купе DMC-12.Якою б не була історія Джона ДеЛореана, автомобіль DeLorean DMC-12 - один з найвідоміших автомобілів в історії кіно: це на ній Док і Марті подорожували «назад у майбутнє» в трилогії Роберта Земекіса. Назад у майбутнє – культова американська трилогія про подорожі у часі, що описує альтернативні реальності маленького американського містечка Гілл-Вейлі та декількох сімей, що живуть там. За сюжетом, звичайний підліток Марті Макфлай подорожує у часі зі своїм другом – геніальним винахідником Емметом Брауном. На головних героїв чекало чимало пригод і таємниць минулого. Автор фільму вибрав автомобіль, який володів футуристичним  дизайном, який чимось нагадував космічний корабель. У фільмі пояснюється, чому Браун обрав саме DeLorean: «Як на мене, якщо збираєшся побудувати машину часу з автомобіля, чому б не зробити її стильною!» Доктор також почав щось розповідати про конструкцію з нержавіючої сталі, що є ідеальною для «розсіювання потоку».
Коли фільм почали знімати, DeLorean DMC-12 вже не потребував ні в якій рекламі, тому що був знятий з виробництва, а випускала його компанія збанкрутувала. Проте фільм забезпечив зростання вторинного ринку DeLorean DMC, який складався з ентузіастів, які бажають відтворити кіно версію автомобіля. Є деяка іронія в тому, що фантастичний автомобіль мрії, який придумав Джон Делореан, зміг знайти безсмертя саме в мрії, в ілюзорному світі кіно. Протягом останнього десятиліття автомобіль намагалися відродити більш ніж три рази, але ці плани залишились лише планами. У 2016 році кілька ентузіастів з Техасу придбали права на торговельну марку DMC і відповідний логотип. Трохи пізніше зародилася фірма - Delorean Motor Company, яка і займеться випуском новинки легендарного авто. Сам автомобіль стане електромобілем, хоча в планах була оригінальна комплектація. 



Створено : 02.02.2021 16:31
Переглядів : 1692

5 кращих компактних авто

Незважаючи на те, що кросовери та позашляховики користуються величезною популярністю, все-таки для поїздок по місту багато споживачів обирають невеликий компактний автомобіль. У нашому списку 5 найкращих компактних автомобілів для міста.

Читати далі

Надійні авто з США

Надійність - важливий аспект, на який звертають споживачі при виборі автомобіля. 
У статті ми склали рейтинг надійних авто з США.

Читати далі

Історія логотипу "Mercedes"

Емблема Mercedes-Benz - один з найкращих прикладів ефектного корпоративного логотипу. Завдяки своїй простоті та послідовності її дуже легко запам’ятати та розпізнавати.

Читати далі