Різноманіття коробок передач. Яку вибрати?

Блог
Головна > Блог > Різноманіття коробок передач. Яку вибрати?

Серце автомобіля – це двигун внутрішнього згоряння, який виробляє потужну енергію. Ця енергія передається на колеса, приводячи в рух транспортний засіб. Коробка передач в свою чергу, передає крутний момент двигуна на колеса,а також здійснює відбір потужності на привід інших агрегатів і додаткового обладнання. Цей процес дозволяє забезпечити оптимальну силу тяги і швидкість руху автомобіля, а так само рух заднім ходом. Більш того коробка допомагає роз'єднувати колінчастий вал двигуна від ведучих коліс, а це в свою чергу забезпечує холостий хід автомобіля або його повну зупинку. Коробки передач поширені не лише в транспортних засобах, а й в промислових механізмах, верстатах.


В процесі розвитку автомобільного транспорту виробники вдосконалюють не лише двигуни, але й коробки передач. Сучасні автомобілі оснащуються різними видами трансмісій. На сьогоднішній день на автомобілі встановлюються чотири основних типи коробок перемикання передач:
1. Механічна коробка передач;
2. Автоматична коробка передач;
3. Роботизована коробка передач;
4. Варіаторна (безступінчата) коробка передач.
Розглянемо переваги і недоліки кожного виду. 


Механічна коробка перемикання передач.Механічні КПП діляться на два види - це варіанти з «двома» і «трьома» валами. Двохвальні механічні коробки передач встановлюються на автомобілі з переднім приводом. Трьохвальні - на легкові та вантажні автомобілі як з переднім, так і з заднім приводом. В авто з МКПП присутні три педалі, адже тут додається ще один вузол – зчеплення, який потрібен для плавного перемикання передач.
Плюси механіки:

  • Невисока вартість;
  • передача більшого ККД від двигуна;
  • проста і надійна конструкція;
  • більш легке управління автомобілем в умовах бездоріжжя;
  • недороге обслуговування.

Мінуси механіки:

  • складність управління, особливо водіїв-початківців;
  • додається додаткова педаль зчеплення;
  • незручність управління в складному міському режимі.


Автоматична коробка передач.Сучасна автоматична коробка працює за іншим принципом і автомат самостійно встановлює потрібне співвідношення передавальних чисел, виходячи з умов руху та інших факторів.
«Автомат» лише планетарний елемент вузла, який безпосередньо пов'язаний з перемиканням передач і разом з гідротрансформатором створює єдиний автоматичний ланцюг. Роль гідротрансформатора полягає в передачі величини крутного моменту вхідного валу, а також запобігає ривки при зміні ступенів. 
Плюси автомата:

  • Зручність водіння, немає педалі зчеплення;
  • плавність роботи;
  • здатність міняти передачі при повній потужності двигуна;
  • захист деталей двигуна від перевантажень при виборі невірної передачі.

Мінуси автомата:

  • Складний і дорогий ремонт;
  • низький ККД;
  • більша витрата палива;
  • втрата в розгінної динаміці;
  • менша динаміка автомобіля.

Роботизовані коробки передавання передач.Особливість такої коробки полягає в наявності двох зчеплень. Принцип роботи - на одне зчеплення зав'язані парні передачі, а на друге непарні. У процесі руху крутний момент передається по одному зчепленню, тобто диск зімкнутий. В цей же час диск другого зчеплення розімкнений, але всередині самої коробки наступна передача вже сформована і коли приходить час перемикання, перший диск просто розмикається, а другий синхронно замикається. 
Плюси робота:

  • Більш плавне перемикання і ходу;
  • високий ККД;
  • економічна витрата палива;
  • можливість вибору режиму роботи трансмісії;

Мінуси робота:

  •  Вартість обслуговування і ремонту;
  •  чутливість до складних дорожніх умов.

Варіаторна коробка перемикання передач або CVT.Варіатор це безступінчаста коробка передач. Основні деталі коробки CVT - це гідротрансформатор і два розсувних шківа, їх з'єднує ремінь. Принцип роботи полягає в наступному - зрушуються половинки провідного шківа виштовхують ремінь назовні, це призводить до збільшення радіусу шківа, за яким працює ремінь, і збільшує передавальне відношення. Там, де необхідно зниження передавального числа, ведений шків розсувається, ремінь переміщається на менший радіус. Гідротрансформатор в цій конструкції забезпечує зрушення з місця, після чого блокується. Управління шківами виконує електроніка. Якщо говорити про динаміку і розгін, то варіаторна коробка показує прекрасні показники, які іноді перевершують звичайну механіку, і тим більше автомат чи робот.
Плюси варіатора:

  • Перемикання передач відбувається непомітно, без ривків
  • зручність використання;
  • більш високий ККД;
  • економія палива;
  • немає поштовхів і ривків.

Мінуси варіатора:

  • Несумісний з потужними моторами;
  • вартість обслуговування і ремонту;
  • велика кількість датчиків впливають на його роботу;

В висновку можна сказати, що однозначної відповіді на питання, яка трансмісія найкраща - немає. Кожен агрегат добре виконує свій діапазон завдань. Автолюбитель сам обирає, яка коробка йому ближче до душі і які завдання вона повинна виконувати.

Якщо Ви у пошуках авто, залиште заявку на сайті, і наші менеджери підберуть для Вас ідеальні варіанти абсолютно безкоштовно! І памятайте, ми здійснимо Вашу мрію, Вашу американську мрію!

 



Створено : 28.01.2021 11:20
Переглядів : 2036

Обираємо авто зі США - Nissan Rogue

Nissan Rogue - це компактний і найпопулярніший кросовер у середньому ціновому сегменті. Аналогом для Європи є Nissan X-Trail. Хороший і надійний паркетник для сім’ї.

Читати далі

Авто, які зняті з виробництва у 2020 році

Кожна модель авто оригінальна, зі своїми особливими деталями, які запам’ятовуються покупцеві. Однак в процесі розвитку світового ринку автомобілів на зміну улюблених авто приходять нові покоління та комбінації.

Читати далі

Авто тижня: надійний американець Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee – легенда, спадкоємець культового компактного позашляховика 1990-х років. Авто з індіанським ім’ям асоціюється з усіма позашляховиками, які найкраще підходять для боротьби з бездоріжжям.

Читати далі