Різноманіття коробок передач. Яку вибрати?

Блог
Головна > Блог > Різноманіття коробок передач. Яку вибрати?

Серце автомобіля – це двигун внутрішнього згоряння, який виробляє потужну енергію. Ця енергія передається на колеса, приводячи в рух транспортний засіб. Коробка передач в свою чергу, передає крутний момент двигуна на колеса,а також здійснює відбір потужності на привід інших агрегатів і додаткового обладнання. Цей процес дозволяє забезпечити оптимальну силу тяги і швидкість руху автомобіля, а так само рух заднім ходом. Більш того коробка допомагає роз'єднувати колінчастий вал двигуна від ведучих коліс, а це в свою чергу забезпечує холостий хід автомобіля або його повну зупинку. Коробки передач поширені не лише в транспортних засобах, а й в промислових механізмах, верстатах.


В процесі розвитку автомобільного транспорту виробники вдосконалюють не лише двигуни, але й коробки передач. Сучасні автомобілі оснащуються різними видами трансмісій. На сьогоднішній день на автомобілі встановлюються чотири основних типи коробок перемикання передач:
1. Механічна коробка передач;
2. Автоматична коробка передач;
3. Роботизована коробка передач;
4. Варіаторна (безступінчата) коробка передач.
Розглянемо переваги і недоліки кожного виду. 


Механічна коробка перемикання передач.Механічні КПП діляться на два види - це варіанти з «двома» і «трьома» валами. Двохвальні механічні коробки передач встановлюються на автомобілі з переднім приводом. Трьохвальні - на легкові та вантажні автомобілі як з переднім, так і з заднім приводом. В авто з МКПП присутні три педалі, адже тут додається ще один вузол – зчеплення, який потрібен для плавного перемикання передач.
Плюси механіки:

  • Невисока вартість;
  • передача більшого ККД від двигуна;
  • проста і надійна конструкція;
  • більш легке управління автомобілем в умовах бездоріжжя;
  • недороге обслуговування.

Мінуси механіки:

  • складність управління, особливо водіїв-початківців;
  • додається додаткова педаль зчеплення;
  • незручність управління в складному міському режимі.


Автоматична коробка передач.Сучасна автоматична коробка працює за іншим принципом і автомат самостійно встановлює потрібне співвідношення передавальних чисел, виходячи з умов руху та інших факторів.
«Автомат» лише планетарний елемент вузла, який безпосередньо пов'язаний з перемиканням передач і разом з гідротрансформатором створює єдиний автоматичний ланцюг. Роль гідротрансформатора полягає в передачі величини крутного моменту вхідного валу, а також запобігає ривки при зміні ступенів. 
Плюси автомата:

  • Зручність водіння, немає педалі зчеплення;
  • плавність роботи;
  • здатність міняти передачі при повній потужності двигуна;
  • захист деталей двигуна від перевантажень при виборі невірної передачі.

Мінуси автомата:

  • Складний і дорогий ремонт;
  • низький ККД;
  • більша витрата палива;
  • втрата в розгінної динаміці;
  • менша динаміка автомобіля.

Роботизовані коробки передавання передач.Особливість такої коробки полягає в наявності двох зчеплень. Принцип роботи - на одне зчеплення зав'язані парні передачі, а на друге непарні. У процесі руху крутний момент передається по одному зчепленню, тобто диск зімкнутий. В цей же час диск другого зчеплення розімкнений, але всередині самої коробки наступна передача вже сформована і коли приходить час перемикання, перший диск просто розмикається, а другий синхронно замикається. 
Плюси робота:

  • Більш плавне перемикання і ходу;
  • високий ККД;
  • економічна витрата палива;
  • можливість вибору режиму роботи трансмісії;

Мінуси робота:

  •  Вартість обслуговування і ремонту;
  •  чутливість до складних дорожніх умов.

Варіаторна коробка перемикання передач або CVT.Варіатор це безступінчаста коробка передач. Основні деталі коробки CVT - це гідротрансформатор і два розсувних шківа, їх з'єднує ремінь. Принцип роботи полягає в наступному - зрушуються половинки провідного шківа виштовхують ремінь назовні, це призводить до збільшення радіусу шківа, за яким працює ремінь, і збільшує передавальне відношення. Там, де необхідно зниження передавального числа, ведений шків розсувається, ремінь переміщається на менший радіус. Гідротрансформатор в цій конструкції забезпечує зрушення з місця, після чого блокується. Управління шківами виконує електроніка. Якщо говорити про динаміку і розгін, то варіаторна коробка показує прекрасні показники, які іноді перевершують звичайну механіку, і тим більше автомат чи робот.
Плюси варіатора:

  • Перемикання передач відбувається непомітно, без ривків
  • зручність використання;
  • більш високий ККД;
  • економія палива;
  • немає поштовхів і ривків.

Мінуси варіатора:

  • Несумісний з потужними моторами;
  • вартість обслуговування і ремонту;
  • велика кількість датчиків впливають на його роботу;

В висновку можна сказати, що однозначної відповіді на питання, яка трансмісія найкраща - немає. Кожен агрегат добре виконує свій діапазон завдань. Автолюбитель сам обирає, яка коробка йому ближче до душі і які завдання вона повинна виконувати.

Якщо Ви у пошуках авто, залиште заявку на сайті, і наші менеджери підберуть для Вас ідеальні варіанти абсолютно безкоштовно! І памятайте, ми здійснимо Вашу мрію, Вашу американську мрію!

 



Створено : 28.01.2021 11:20
Переглядів : 70

Авто тижня: Ford Fusion

Ford Fusion USA - класичний чотири дверний седан «D» класу. Збалансований, з широкою лінійкою двигунів, хорошими експлуатаційними характеристиками і комфортом.

Читати далі

ТОП 10 кросоверів зі США

Найбільший автомобільний ринок в світі знаходиться в США. Тому вибір вживаних автомобілів в цій країні величезний. Кросовери користуються в країні незмінним попитом останні роки. У нашій статті ми підібрали найпопулярніші кросовери зі США.

 

Читати далі

Новий Mitsubishi Outlander 2021

Японська компанія Mitsubishi представила кросовер Outlander четвертого покоління.  Оновлений дизайн, преміальна якість та інноваційні технології вдало поєднались в новому авто. 
 

Читати далі