Серце автомобіля – це двигун внутрішнього згоряння, який виробляє потужну енергію. Ця енергія передається на колеса, приводячи в рух транспортний засіб. Коробка передач в свою чергу, передає крутний момент двигуна на колеса,а також здійснює відбір потужності на привід інших агрегатів і додаткового обладнання. Цей процес дозволяє забезпечити оптимальну силу тяги і швидкість руху автомобіля, а так само рух заднім ходом. Більш того коробка допомагає роз'єднувати колінчастий вал двигуна від ведучих коліс, а це в свою чергу забезпечує холостий хід автомобіля або його повну зупинку. Коробки передач поширені не лише в транспортних засобах, а й в промислових механізмах, верстатах.
В процесі розвитку автомобільного транспорту виробники вдосконалюють не лише двигуни, але й коробки передач. Сучасні автомобілі оснащуються різними видами трансмісій. На сьогоднішній день на автомобілі встановлюються чотири основних типи коробок перемикання передач:
1. Механічна коробка передач;
2. Автоматична коробка передач;
3. Роботизована коробка передач;
4. Варіаторна (безступінчата) коробка передач.
Розглянемо переваги і недоліки кожного виду.
Механічна коробка перемикання передач.Механічні КПП діляться на два види - це варіанти з «двома» і «трьома» валами. Двохвальні механічні коробки передач встановлюються на автомобілі з переднім приводом. Трьохвальні - на легкові та вантажні автомобілі як з переднім, так і з заднім приводом. В авто з МКПП присутні три педалі, адже тут додається ще один вузол – зчеплення, який потрібен для плавного перемикання передач.
Плюси механіки:
- Невисока вартість;
- передача більшого ККД від двигуна;
- проста і надійна конструкція;
- більш легке управління автомобілем в умовах бездоріжжя;
- недороге обслуговування.
Мінуси механіки:
- складність управління, особливо водіїв-початківців;
- додається додаткова педаль зчеплення;
- незручність управління в складному міському режимі.
Автоматична коробка передач.Сучасна автоматична коробка працює за іншим принципом і автомат самостійно встановлює потрібне співвідношення передавальних чисел, виходячи з умов руху та інших факторів.
«Автомат» лише планетарний елемент вузла, який безпосередньо пов'язаний з перемиканням передач і разом з гідротрансформатором створює єдиний автоматичний ланцюг. Роль гідротрансформатора полягає в передачі величини крутного моменту вхідного валу, а також запобігає ривки при зміні ступенів.
Плюси автомата:
- Зручність водіння, немає педалі зчеплення;
- плавність роботи;
- здатність міняти передачі при повній потужності двигуна;
- захист деталей двигуна від перевантажень при виборі невірної передачі.
Мінуси автомата:
- Складний і дорогий ремонт;
- низький ККД;
- більша витрата палива;
- втрата в розгінної динаміці;
- менша динаміка автомобіля.
Роботизовані коробки передавання передач.Особливість такої коробки полягає в наявності двох зчеплень. Принцип роботи - на одне зчеплення зав'язані парні передачі, а на друге непарні. У процесі руху крутний момент передається по одному зчепленню, тобто диск зімкнутий. В цей же час диск другого зчеплення розімкнений, але всередині самої коробки наступна передача вже сформована і коли приходить час перемикання, перший диск просто розмикається, а другий синхронно замикається.
Плюси робота:
- Більш плавне перемикання і ходу;
- високий ККД;
- економічна витрата палива;
- можливість вибору режиму роботи трансмісії;
Мінуси робота:
- Вартість обслуговування і ремонту;
- чутливість до складних дорожніх умов.
Варіаторна коробка перемикання передач або CVT.Варіатор це безступінчаста коробка передач. Основні деталі коробки CVT - це гідротрансформатор і два розсувних шківа, їх з'єднує ремінь. Принцип роботи полягає в наступному - зрушуються половинки провідного шківа виштовхують ремінь назовні, це призводить до збільшення радіусу шківа, за яким працює ремінь, і збільшує передавальне відношення. Там, де необхідно зниження передавального числа, ведений шків розсувається, ремінь переміщається на менший радіус. Гідротрансформатор в цій конструкції забезпечує зрушення з місця, після чого блокується. Управління шківами виконує електроніка. Якщо говорити про динаміку і розгін, то варіаторна коробка показує прекрасні показники, які іноді перевершують звичайну механіку, і тим більше автомат чи робот.
Плюси варіатора:
- Перемикання передач відбувається непомітно, без ривків
- зручність використання;
- більш високий ККД;
- економія палива;
- немає поштовхів і ривків.
Мінуси варіатора:
- Несумісний з потужними моторами;
- вартість обслуговування і ремонту;
- велика кількість датчиків впливають на його роботу;
В висновку можна сказати, що однозначної відповіді на питання, яка трансмісія найкраща - немає. Кожен агрегат добре виконує свій діапазон завдань. Автолюбитель сам обирає, яка коробка йому ближче до душі і які завдання вона повинна виконувати.
Якщо Ви у пошуках авто, залиште заявку на сайті, і наші менеджери підберуть для Вас ідеальні варіанти абсолютно безкоштовно! І памятайте, ми здійснимо Вашу мрію, Вашу американську мрію!
Створено : 28.01.2021 11:20
Переглядів : 2468